Vi såg en tydlig skillnad i hur eleverna hanterade färgen och blandandet av den, mot första gången. Alla satte igång på ett självklart sätt och hade en massa erfarenheter att ösa ur från tidigare gånger. Det märktes och hela arbetet flöt på väldigt bra.
Det kan vara svårt att se hur allt man gör ska kunna användas i slutändan. Det är detta som är utmaningen när man arbetar tillsammans en hel klass och dessutom mot en så stor vägg som denna. Allt som görs ska förstoras upp i en skala som man sällan arbetar i till vardags. Och så ska vi också ta hänsyn till miljön där bilderna ska placeras, rummet, d v s trapphuset där elever och skolpersonal vistas hela dagarna. Det är mycket att ta hänsyn till och på det sättet är det ett väldigt spännande projekt tycker vi.
Här ser ni skolans vackra miljö där elevernas konstutsmyckningen skall finnas på en vägg i trapphuset längst upp i byggnaden. Trapphuset är redan utsmyckat med vackra gjutna detaljer och själva stentrappan har egna uråldriga utsmycksningar i form utav fossiler! Halva väggan är målade en varm grönblå nyans.